Krajem 19. stoljeća donesena je odluka da se Bjelovar poveže željezničkom prugom za Zagrebom i Viroviticom. Pruga je izgrađivana po dionicama. Prva dionica prema Kloštru (Bjelovar – Mišulinovac) otvorena je 1. rujna 1899., a druga od Mišulinovca do Kloštra i Virovitice puštena je u promet 4. svibnja 1900. godine. Na bilogorskom dijelu pruge između postaja Paulovec i naselja Pod zidom prokopan je tunel (360 m) i ozidan opekom. Đurđevčani koji su putovali za Zagreb morali su kolima stići do kolodvora Kloštar, ili do postaje u Sirovoj Kataleni. Teretni promet prugom od Virovitice prema Zagrebu odvijao se do 1946. godine, kada je usmjeren preko Koprivnice. Njome su prevoženi trupci iz bilogorskih šuma,ugljen i opeka, a žitelji Sirove i Suhe Katalene, pa i Budrovca i Čepelovca, zbog pruge više su gravitirali prema Bjelovaru nego Đurđevcu. I željezničkog je osoblja podosta bilo iz spomenutih sela. Pruga je bila u prometu sve do 30. lipnja 1968. godine, kada je zbog pada putničkog prometa zatvorena.
![](https://i0.wp.com/podravske-sirine.com.hr/wp-content/uploads/2020/05/02-P1340636-Kopiraj-Kopiraj.jpg?resize=300%2C200&ssl=1)
Time je najviše bila pogođena Sirova Katalena. Željezničari su ostali bez posla, neki su se odselili, đaci nisu više mogli u školu, odrasli na posao, a brojne seljanke na tržnicu u Bjelovar. Vlast je nakanila rušiti prugu, ali se narod tome usprotivio. Ostali su izolirani pa je došlo čak i do pobune seljana i sukoba s vlastima. Lažna nada o otvaranju pruge pojavila se 1971. godine. Vlast je pustila u prodaju godišnje karte ne bi li namirila potrebnog novca za puštanje pruge u promet, a tražili su i podršku poduzeća s ovoga područja. Prugom je čak prošao i probni šinobus, od mještana svečano dočekan u Sirovoj Kataleni. No, narod je prevaren i od svega nije bilo ništa, a revoltirani Katalenčani proglašeni su buntovnicima i „žigosani“ od komunističke vlasti. Tračnice su skinute tek 1980. godine a trasu je obraslo grmlje i drveće. Hrvatska vlast je 1992. godine pokrenula obnovu pruge. Trasa je prvo očišćena od raslinja, potom su izvađeni stari šliperi (pragovi). Tek tada se prišlo podizanju nove pruge i obnovi tunela. Pruga je ponovno otvorena 5. listopada 1995. godine. Koštala je preko 3 milijuna njemačkih maraka.
KOMENTARI