U župnoj crkvi svetog mučenika Jurja u Đurđevcu nalazi velika oltarna slika svetog apostola Petra. Tu je sliku izradio 1856. godine austrijski slikar Johann Beyer. Rođen je 6. veljače 1801. godine u Šleskoj, a umro je u Grazu 14. travnja 1876. godine. Slikarski zanat usavršavao je diljem Europe, od Mađarske i Italije, preko Rima pa sve do Graza. Najviše se interesirao za sakralno slikarstvo i restauraciju. Izradio je veći broj oltarnih slika za crkve diljem Austrije te u Hrvatskoj i Slavoniji.
Oltarna slika svetog apostola Petra velikog je formata i smještena u jednostavan drveni pozlaćeni polukružni okvir. Kadar je širok i obuhvaća krajolik. U središtu je prikazan sveti apostol Petar unutar spilje gdje klečeći moli uz rastvorenu knjigu na kojoj su zlatan i željezni ključ. Pogled mu je uprt prema nebu, a s lijevog gornjeg kuta dolazi snop svjetlosti. Petar je prikazan kao sjedokosi proćelavi starac guste kratke brade, odjeven u plavu haljinu i zaogrnut žutim plaštem. U drugom planu prikazana je spilja s otvorom koji pruža pogled na krajolik, plavo nebo s oblacima i drvećem.
Beyerova slika svetog apostola Petra na neobičan je način dospjela u đurđevečku župnu crkvu i porijeklo joj nije potpuno jasno. Prema nekim izvorima, ta se slika nalazila u župnoj crkvi u Gradecu u blizini Zagreba. Odande je bila premještena u Dijecezanski muzej u Zagrebu, a posredstvom povjesničara i kanonika dr. Antune Ivandije, rođenog Đurđevčanina, dospjela je 1987. godine u župnu crkvu u Đurđevcu kako bi bila par slici svetog mučenika Jurja. Naime, prije posljednjeg preuređenja svetišta, slika svetog mučenika Jurja visjela je na južnom zidu lađe (uz oltar Blažene Djevice Marije), a slika svetog apostola Petra na sjevernom zidu lađe (uz oltar sveta Tri kralja). Na taj se način nastojala obnoviti tradicija štovanja svetog Jurja i svetog Petra koja je postojala u đurđevečkoj župnoj crkvi od XVII. stoljeća. Pri preuređenju svetišta župne crkve slika svetog Jurja postavljena u posebno izrađen okvir iza glavnog oltara, a slika svetog Petra odložena je uz zid apside, potpuno sakrivena iza oltara. Dakle, slika je neadekvatno smještena iza oltara te skuplja prašinu u doslovnom smislu riječi. Osim toga, potrebna joj je restauracija. Nadajmo se da će u doglednoj budućnosti naći prikladnije mjesto za smještaj.
(Podatke prikupili i tekst sastavili Lea Linarić i Nikola Cik.)
KOMENTARI