Naravno da su mještani svakog sela sebe smatrali radišnima i poštenima, a one iz susjednih gorima od sebe. Kad bi tako bilo, onda ovih s negativnim osobinama nikad ne bi ni bilo. Riječ je i o uvriježenim mišljenjima izvedenima iz kakva lošeg iskustva, a da u većini slučajeva uopće nije tako. Primjerice: da se koja Đurđevčica udala u susjedno selo, pa ostavila muža i otišla, onda bi u tom selu Đurđevčice ubrzo mogle doći na loš glas, mada ih je možda desetak tu udanih vrijednih i dobrih žena. Tako su Đurđevčani znali reći: Oslobodi te bog virovske dekličke, kalnovečke prasičke i šemovečke kravičke!, ili, Što ima Molvarko za ženo, prasico šemovečko i kravo kalnovečko, srečen e jel mu se saki den nešče tera! Slično se govorilo za podravska sela i njihove mještane, što je vrlo slikovito prikazano u šaljivoj narodnoj pjesmi Lepa moja Severova greda…(zapisao Franjo Židovec), u kojoj se pjeva o nastanku pojedinih naselja, njihovim žiteljima i narodnim predajama koje ih obilježavaju. Evo nekoliko izdvojenih stihova:
Lepa moja Severova Greda
gde me draga s crnem jokom gleda
a Grkina na trčku zmišlena
Mali Karaš jako ti me varaš
a veliki ni selo ni varoš.
a Pavlanci gde so masni žganci
a Krajnica šepava rajnica
a Grabrina ljubav materina
a Kingovo krilo materino.
Lepa moja Orlova neteča
sem junakom velika nesreča.
Mičetince medved porobio
Sveto Jano srna poplašila
Šemovčani f škorne kašo točo
Hampovica ti si kuvarica
a Virovci to so sami vdovci
Novograci to so sami strici
a Molvarci z debelemi jajci
Čepelovec, pepliva proja
a Budrovec lukom obrodio
Sedlarica med brege opala
cirkva ti je na bregu ostala
Sesvečani hajdinom plivajo
misle da se v Drave kopajo
Kalnovčani naberite šaša
nakitite Biruša dudaša
Đurđevčani žabe preterali
Kalnovčani jedva dočekali
pune zdele jeso nametali
KOMENTARI